Wednesday, January 30, 2013

Perempuan obses dengan berat badan

Hahhhloooo. Ok bunyi helo kali ni lain sikit.

Pasal ape? Pasal pertambahan berat badan mempengaruhi percakapan. Ok, merepeks.

kenapa perempuan sangat obses dengan berat badan? Kalau lelaki dieorang macam tak kisah sangat hal-hal berat badan ni. Kalau perempuan, naik 2 kilo pun dah bising. Lagak macam naik 20 kilo (aku la tu).
Everyday ok aku akan timbang berat badan.


Alang-alang kakak ipar ade belikan penimbang, so it much easier for me to timbang the berat badan. Hah, nah ambik bahasa rojak perosak bangsa. Eh. Tak perlu nak susah-susah pergi Mid Valley pastu carik penimbang, then masukkan duit syiling 50 sen untuk timbang. Sangat membazir. Kalau kat Terengganu 20 sen je. Heh lagi.

Berat badan bertambah jugak boleh mempengaruhi seseorang perempuan secara emotionally. Serius. Tiba-tiba rasa macam nak menangis, nak marah orang, nak macam-macam lah. Sangat bahaya. Tambah-tambah kalau ada yang tegur "makcik tengok makin 'sihat' sekarang......."

Bahasa itu makan dalam hokay.. sangat makan dalam. Wuwuwuuww.. :'(

Solution untuk turunkan berat badan.......

Maka, dengan berbekalkan berat badan 46.8kg, aku WAJIB bersenam dan WAJIB jugak tak makan malam. no no no.. Dulu konon tak nak diet, main balun je makan tu. Tak kira waktu, kunyah je, tapi bile dah jadik macam ni, baru nak merenung nasib. Hahaha..

Marilah sama-sama kita beristiqamah dalam melakukan ape sahaja... Apa sahaja ooo..oooo.. apa sahaja... ok dah ternyanyi. Kifkifkif..

3 comments:

ejoncb said...

hahaha..baru naik 46 kot,, BMI normal okay la tu...kehkehkeh...

Zurina Hj.Zainal said...

kalau timbang makin bertambah....saya selalu kata penimbang tu rosak...kui kui kui...

Nazatul shima said...

@ejoncb - hahhaa.. yela..tpi before ni xpenah lgi naik sampai 46.abis berat pon 45 lebih. hehee

@zurina - hehehe.. maybe penimbang tu rosak..tpi time kite timbang jela..kalau org lain timbang, jadik betol balik.haha :P