Tuesday, September 6, 2011

Kedekut betul!

Assalamualaikum

Orang dulu-dulu pernah cakap, makan buah rambutan sorang-sorang, mesti terlebih kenyang. Addduuuiii!!

Tapi, apa pulak nak jadik, kalau tembikai ini dimakan sorang-sorang?? 


Aku tak faham, kenapa tergamak si penjual bagi makanan seciput ni kat MANUSIA. Kedekutkah? Memang hobi dia kah potong nipis-nipis?? Atau ada maksud simbolik di sebalik potongan ni, yang bermakna si makan akan nipis/kurus macam hirisan tembikai ni?? Susah aku nak teka.

Pfft! Aku percaya, memang tak rasa pun air manis tembikai ni kalau macam ni la besar dan tebalnya dia kasik. Masya-Allah. Macam langsung tak ikhlas kan? Ish ish ish...

Ni la tembikai yang dikasik pakej dengan nasi ayam penyet kat klcc. Makan pun, tak terlekat kat celah gigi. Haha.. Esok nak pergi tuntut baki tembikai kat klcc lagi. Kehkeh..

Oh ye... Ni bukan tembikai aku pun. Member aku punyeee.. Dia yang tak kenyang, aku pulak yang bengang ey. Haha.. So the overrrrrr gituwww... 


Conclusionnya, meh kita jamu mata dengan pic kami yang menenangkan ni. Hahaha.. (Poyo macam hape!) Maklum le.. Pic tembikai tu agak ah bengang jugak.

8 comments:

Uchi kay-f @hmad said...

xper2 nnti kite beli buah tembikau yg besar ........

CT said...

sedapnya makan buah tembikai..tinginlah :)

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

tenang abes...

Mr feckry said...

lu beli sebiji, kasi kat owner kedai tu

Nazatul shima said...

uchi: klo diri sndri beli lain...huhuhu

Nazatul shima said...

CT: hehee...nnti beli k..best dimakan sejuk2..:)

Nazatul shima said...

ms: apekah? ape yg tenang?hahaa

Nazatul shima said...

feckry: klo aku beli, baik aku mkn kt umh je..xpyh susah2 g kedai..hekhek