Thursday, August 11, 2011

Lama bersama tak semestinya hambar

Assalamualaikum

Sambil aku mengadap blog ni, sambil tu aku mengunyah makanan. Mulut mesti nak mengunyah hokayyy....

Apa pulak aku nak merapu malam ni?? Orait, orait, malam ni takdela merapu sangat. Cuma, siang tadi, aku ada la sembang-sembang kosong dengan senior dan kawan keje aku.

Aku : "Arghhhh,..... Geram la... Pagi tadi aku tak sempat nak sahur... Padahal dah tidur awal semalam..Bangun-bangun dah dekat pukul 6.. Bf pun dah kejutkan, tapi tak dengar pulak die call.. "

Senior : "Haaa?? Bf kejutkan gf?? soooo sweeetttttt... Ni kapel dah berapa lame?"

Aku :" Ermm.. Dah 3 tahun lebih.. Alhamdulillah.."

Senior : " Perghhh... Kapel dah 3 tahun lebih.. Cara bf ko macam orang baru mula-mula kapel je.. semua nak sweet-sweet je.."

Aku :" Hekhek... Alhamdulillah.. Dah 3 tahun lebih pun dia still lagi romantik..hehehe.." (sambil gelak tersipu-sipu. WTH? Gelak tapi tersipu???)

Bla..Bla..Bla..

Kesimpulan kat sini, walaupun dah couple lama, tak semestinya kena hambar. Depends. Kena pandai-pandai amik hati satu sama lain. Kan kan??

Kalau nak cakap pasal berubah, aku pun berubah jugak. Dah makin matang, cara berfikir pun lain kan kalau nak compare dengan zaman-zaman muda dulu (macam tua je). Kalau bf aku pulak, dia pun berubah jugak dari segi pemikiran. Makin matang. Hari-hari bagi nasihat. Aku baru bangun tidur pun, dia sempat bagi 'nasihat'. Hahaha..

Tipu la kalau aku cakap, hari-hari sweet. Sedangkan lidah boleh tergigit, apa lagi bf gf. Bukan setakat tergigit, terkunyah sekali. Eces! Maaflah, aku punya peribahasa kurang kemas kat situ. Dah jarang sangat guna peribahasa ni. Tapi, cara terbaik, saling bermaaf-maafan sebelum tidur. Jangan tunggu hari raya baru nak mintak maaf hokay nokss..

ohhhh...boooooolllllaaaatttttt......

13 comments:

Mr feckry said...

terkenang wa zaman bercinta dulu..

cinta umpama kentut..walau busuk tapi di hidu juga..hahaha

yuyueyuliana said...

aah kan, kalo bosan jangan kaple. haha.

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

kite sendiri tentukan...

Ema Razali said...

wah romantiknya :) tp memang betul, tak semestinya dah lama cple jd hambar. kena pnadai ambil aty, jaga hubungan masing2 :)

nizamsani said...

sebelum kahwin,
kami couple 6 tahun.

setelah 3 tahun kahwin.
masih romantik juga.

kejutkan isteri
masak sahur.

hehe.

Encik Psychopath said...

semoga berkekalan.

Mya said...

how sweet alhamdulillah ^-^

Nazatul shima said...

feckry: hakahk...busuk pn hidu jgk ey..hahaha..:P

Nazatul shima said...

yuyu: hihihi..kn kn?? :P

Nazatul shima said...

ms: yeah, depends on ourselves..

Nazatul shima said...

ema: yes, u rite my dear...kna tlak ansur...:)

Nazatul shima said...

nizamsani: wah..lamenye...6 taun tu...da kawen pn still same...untung..hehe..:)

Nazatul shima said...

psychopath: Insyaallah, amin..