Friday, April 29, 2011

Nyanyuk sekejap di pagi jumaat

Salam Jumaat kawan-kawan! Hari ni, seperti biasa, cuti yang menyeronokkan! Boleh bersuka ria di rumah, tapi pagi tadi mak aku ajak pergi pasar kedai payang. Breakfast kat sana dan beli barang-barang nak masak. So, dengan mata yang berat dan badan yang lemah, aku capai tuala, dan.... Mestila pergi mandi!

Yang hangin satu badan, bila carik barang tak jumpa-jumpa. Aku duk mencari scarf hitam, lupa kot letak kat mana. Nyanyuk? Tak! Ni mesti akibat otak aku masih lemau kena kejut secara mengejut. Hahaha..

Bercakap pasal nyanyuk ni, kau pernah tak letak barang, tapi lupa letak kat mana. Pernah kan? Aku memang dah berkali-kali macam ni. Dah terbiasa, tapi aku akan rasa satu perasaan yang 'sangat best'!

Kenapa??

Sebab, hati aku akan cakap, "ye! Kat sini!"

Tapi, otak aku cakap, "Mane ade weyh kat sini.. Ingat balik! Ingat balik!"

dan

anggota badan terus respond dengan menggeledah semua barang.

Pfft! Geledah tu rajin, nak simpan balik tu, lagilah 'rajin'. Tsk! Jadi, kesimpulan dia, letak barang tu, kat tempat yang senang nak nampak. Jangan duk sibuk nak letak barang merata-rata, konon nak kasik nampak barang tu gila banyak. Apa kejadahnya? Last-last hati yang sakit. Kan?



Di pasar tadi. Tau tak, apa yang aku pegang? Aku sedang pegang ikan. Hehe.. Oh, please. Aku makin gemuk. Tak mau dah makan nasi pukul 12 malam. *carik penyakit betul!* T_T
Start again my diet journey :) Aigooo!

8 comments:

miss sheda said...

Diet? All the best babe! ^_^

Nazatul shima said...

asal ko mcm trkjut cda? x caye ey aku nk diet?? hahahha..:P

Ayien Zarina said...

comey je kak shima :)

Nazatul shima said...

ololo...ayin..malu eyh..haha..comey nape gemuk debab dh tu...huhuhuu... jom diet jom! eh, ayin comey dh..dak yoh diet..:)

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

diet2...

SK TENGKU MAHMUD said...

kalo nad, kononnye nak simpan kasik kemas skt, skali lupa taruk mana T_T

mak ngan anak cam adik bradik.. hehe..mak shima mcm muda remaja gitu..
;)

diet? aiyoh, kalo shima kne diet, nad kne double diet la cenggini..
hehe.. shima dah slim melim dah.. ;)

Nazatul shima said...

ms: hmm.. aku nk diet la nih..

Nazatul shima said...

nad: hehehe... tula..kdg yg kemas tu xtau ltk mne..haha..:P

haha..tula pasal nad..kalu kt luor, msti org tye adik bradik ke..hehe...

mesti diet la nad.. T_T xpun, kena beli pati halia, bagi slim..kihkih