Wednesday, May 5, 2010

KALAU BAB TISU, SALAHKAN PEREMPUAN.

"Ni, pempuan la ni banyak habiskan tisu, takde orang lain dah ni!"
Kenapa kau kaum adam suka salahkan perempuan kalau tisu bertaburan atas meja makan? Normal la tu, lepas makan lap mulut, lap tangan, lap pipi, lap dagu. Tu bermakna kaum perempuan ni pembersih gilers. Tak mau ada stain lepas makan. Gagaga.

Kalau bukan ladies yang habiskan tisu, siapa lagi? Takkan nak bankrupkan kilang pembuat tisu. Kesian la mereka-mereka. Nanti, bila tisu dah stopkan pengeluaran tisu, mula la membebel kat kerajaan cakap tak cukup keperluan asas. Erk! Tiba-tiba termasuk keperluan asas. Keperluan sampingan aje.

Dari mengata kaum perempuan tak tentu hala, baik pergi berzikir lepas solat. Air liur digunakan ke arah kebaikan. Besar pahalanya. Tak gitu Jijah?

19 comments:

embun d tengah malam said...

salah tu..i pun suka abiskan tisu..hahaha..sebab i suka simpan dlm poket..tak suka muka berminyak..nanti kena lap..hohoho..so tak ptt depa kata lagu tu

mcjust.lol said...

selalu lap meja sendiri lepas makan~ :)

Hana Picca said...

hahaha.. nak wat mcm mana, dah tabiat orang pompuan,kan? hihi

Mr feckry said...

okla..gua pergi berzikri sekarang

helena's said...

hahaha kawan cikhel yang laki yang kuat pakai tisu,,sikit2 mintak.haha

zulkbo said...

salam..
kalau saya tak marah aihh..
nak lagi ke?
nak belikan..
satu dozen cukup tak?
la la la...

Nazatul shima said...

mcjust: wahwah..bagus nih..hehe..ley jadi calon isteri yg baik..:D

Nazatul shima said...

embun:hehe..ade certain je laki cmtu..tpi derang lgi ramai pakai sapu tgan kan?hehehe..

Nazatul shima said...

hana: heehhe...taw takpe sis..nak wat cmne..takkan nak sorok sume tisu plak..hehe..

Nazatul shima said...

mr feckry: alhamdulillah..dah berubah..hahaa..

Nazatul shima said...

helena: hehehe..yeke cik hel?ingtkn pmpuan je yg ske tisu..laki pon same ey..hehee...

Nazatul shima said...

zulkbo: satu dozen? 12 kotak..xcukup tuh..hahaha..:P

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

kaum adam yg mane, belah mane yg sengal tue...
hehehehe...

ejoncb said...

Hehe...alaaa...dh xguna kt toilet, gne la kt meja mkn..xluak pun eh...hha

L.Lawlett said...

perempuan lagi suka habiskan duit daripada tisu .betul ke statement ni??

Nazatul shima said...

meniti senja: kehijaun lagi ko ni..haha...

Nazatul shima said...

ejon: hahaha..mmg dop luak..entri aku ni skong pmpuan la..hehehe...

Nazatul shima said...

l.lawlett: eh? mcm betol aje..ahaha..:P

Tapak Kaki said...

dari pengamatan aku pun memang dak pompuan ni suka bazirkan tisu... bukan nak mengata tapi nak berkata-kata.ehehehe