Friday, May 7, 2010

CERMIN DAN PEREMPUAN

Di kala pagi menjelma, kerja rutin harian, snap pic before and after pegi kerja. Dah lumrah perempuan. Pantang nampak cermin, cepat aje duk tiup tudung, duk sisir rambut ngan jari. Pakai rejoice la katakan. Ngeh2.
Align Left
Lumrah beb. Cermin dan perempuan. Tanpa cermin, kompom tak ley hidup kan? Kan? Aku sangat yakin. Cermin akan tingkatkan daya keyakinan dalam diri. Tapi, ada tak manusia yang berangan depan cermin bajet jadi pengarah? Ada. Ada. Aku la tu. Hoho.

Cermin kadang-kadang tu, tak boleh percaya sangat. Yang kita tengok lain, yang jadinye lain. Tengok muka kat cermin A, muka bulat, tengok kat cermin B jadi bujur sirih balik. Hebat. Jadi yang mana satu nak percaya? Lu pikir la sendiri. Pinjam tag abang bil jap.


25 comments:

ejoncb said...

Haha..tobat eh betul cma. kalau tak tgk mesti tak sah. kena tgk jugak.

deus X machina said...

kegedikan terlampau~~~!!!!

~eZmALiZa~ said...

haha.. :D kat album fb ezma, punye la byk gamba dekat cermin..ekekeke.. :P

embun d tengah malam said...

i juga perlukan cermin..

sebab nk sikat rambut..and then nak adjust2 bagi style..hehhehehe

tu lakan ..perasan juga..adakalanya cermin tu mcm tu ..adakala mcm ni

pak long said...

salam buat shima...
nak tumpang bercermin jugak....

Mr feckry said...

percaya je kat dua2 cermin

zulkbo said...

salam cik adik cantik..
amboi kat HP pun jadik yek?
biasa dah pompuan..

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

hp ko same mama aku...
hehehehe...
=.=

ChiLaBaey's said...

Cermin dan perempuan,
Sukar dipisahkan,
Kalau dipisahkan, rosaklah makeup di muka,
Berteraburlah jerawat di pipi.... :)

atieabie said...

btol2..cermin bestfren pmpuan..:P

Rina (◕‿◕)✿ said...

heheh. mane ade nampak cemin tiup2. tu zaman mude2 je tu ;pp

Nazatul shima said...

ejon: hehehe...selagi duk depan ceermin selagi tu duk tilik..haha..

Nazatul shima said...

deus: hahaha..biaq pi la..haha..

Nazatul shima said...

ezma: hehehe..yeke?nk wat cmne..ketentuan pempuan cmtu..ngeh3..

Nazatul shima said...

embun: hehehe..kan?pelik..tpi maybe cermin tu ada mcm jenis kot..hehe..

Nazatul shima said...

pak long: hehee..kat blog shima xde cermin la pak long..hehe..

Nazatul shima said...

mr feckry: heehehe..statement tak ley di blah..hehee..

Nazatul shima said...

zulkbo: salam..nak wat cmne..xde camera..gune hp jela jawabnye..hehe..

Nazatul shima said...

meniti senja: yeke? kim slm kt mama ko...ley geng ni ngn mama ko..citarasa sama..hehe,.

Nazatul shima said...

chilabaey: hahaha..btol2..sbb tu kena sentiasa tgok cermin..ahaha..

Nazatul shima said...

atiebie:hehehe..satu lagi..make up..haha.kan?:)

Nazatul shima said...

rina: hehee..zaman tua skank da tak buat cmtu dah ey..hehe..bagus la rina ni..:)

Aus MeLankoLik said...

hahaha , kalau depan cermin mesti sehabis2 nk tgk2 , snyum2 , hahahak .

Fida Jai OWN said...

tapi tak de cermin , nnty susah .. heheh ... lalala

enyheartsdiamond said...

shima!!! eny suka cermin gak.. kes eny plak.. kalau tgok dr jauh cantik.. tgok dkt2 tak cantik! haish cermin nih! suka tipu!