Saturday, April 3, 2010

KETAKMATANGAN SEBAB APEKAH?

Azam aku bulan 4 ni, aku nak kerja sungguh-sungguh. Aku dah tak mau main-main. Erm. Aku baru perasan, umur aku dah nak masuk 23. :( Tua dah noks. tapi, perangai still lagi macam budak umur 13 tahun. Mak aku la yang cakap kan. Cik Faiz pon cakap aku tak matang lagi. Aiyak! Bila la aku nak matang ni ey?

Contoh 'ketakmatangan' aku.
  • Gadoh ngan si kecik nurin. Berebut channel. Berebut tortoise. Berebut makanan. Nasib baik tak berebut emas bagai. Hihi.
  • Gentel bucu bantal. Hoho. Tabiat ni memang aku tak ley nak kikis dari kecik sampai besar. Bucu bantal tu dah hancur aku kerjakan.
  • Gaya percakapan dan bahasa badan. Hmm. Mak aku cakap, aku ni gaya cakap macam budak tingkatan 1. Terkesot hempedu ku. Huhu. Ape yang tingkatan 1 pon aku tak tahu.
  • Aku akan nyanyi lagu menuju puncak sambil berjoget depan cermin. Tapi, sumpah wey. AF 8 tak best! Hoho.
  • Aku suka tengok citer Hikayat Putera Shazlan.
  • Yang penting, aku tak berapa nak matang pasal pertumbuhan aku pra-matang je. Haha.
Tu jela yang aku dapat listkan. Nanti, aku add on. Otak aku tak mampu berfungsi sekarang pasal mata aku bagi isyarat mengantuk.

21 comments:

.cikfasya.(◕‿◕✿) said...

haha..
btl2..
bila la nk jadi matang neh..sama la kte..ish..~

Cikgu Yang said...

Salam!! Jangan risau tiba masanya kamu akan matang sendiri.. dengar2lah nasihat ibu tu supaya dia tak kecik hati. Ingat tu tanda sayang.

deus X machina said...

af memang tak best pun
hak hak hak

Aus MeLankoLik said...

ambik kursus pra matang.
hahahak..

*Dak kecikkk* said...

saya pow kadang2 ada jgk sifat2 xmatang..hu3..
Contohnya ske merengek ngan mak bila hajat x dipenuhi..

deqyalalink said...

hahahahhaa...deqya pun suke gilak tengok astro ceriaaa!! boleh gaduh ah ngn abg kalau nak tengok geng bas skolah :p samola kite tak matang gak..nak kawen dah tp tak pandai ngemas rumah..masak boleh la jugak wwee

mimi said...

Ahaha. Hokayat Puta Shazlan?
kalu ore plk Geng Bas Skolah.
gahahaha sebab budak tu kiuttt

~Dr.CiNta~ said...

owh i suke tgk cter spongebob. Ari2 pukul 5 (mase dpt tgk tv larh) even dah bnyk kali ulang tyang pownn , still nk tgk gak :) x matured sggh :P

Nazatul shima said...

fasya: hehehe..fasya lagila..da tunang dh pon..hehee...

Nazatul shima said...

cikgu yang: insyaallah cikgu..segala pesan cikgu saya ingat..terima kasih..:)

Nazatul shima said...

deus:haha..tau xpe..tau menangis je derang..ish2..

Nazatul shima said...

aus:ade ke wey?kalo ade aku nak..hahaha..

Nazatul shima said...

dak kecik:heehhee..suke merengek ye..ish3..dop molep tu..hehehe..:P

Nazatul shima said...

deqya:kemas umah, kak ima ley la buat sikit2..kalo tang masak ni pon suku2 je yang boley...cmne ntah nak kawen..hhohoho..

Nazatul shima said...

mimi: k.shima tgok gop kdg2 citer ni.hehee..budok2 baru ni koho kiut op dari gbs lepas..hehhee...

Nazatul shima said...

dr cinta:hehehe..sponge bob pon bez..sbb die ske wat blur2..kiut aje..hehee...

besi said...

shima... hanya tersenyum sahaja..
hehehehe kena betulkan yg part emak awak ckp tue....yg lain2 tu ok je

Nazatul shima said...

besi:hmm..yela.nk wat camane lagi kn..hehee..emm..yg pasal mak tu mmg tak tau nk ubah cmne..naturalnye cam gini..huhu..

zulkbo said...

salam..
budak kocik laie ke ekau nih
he he..rasanya hormon belum sampai lagi tu..dah ada sok pandailah dia nak jadi dewasa..selamat sambung belajar dari saya..bagaimana sekolah baru anda?

pak long said...

salam buat shima...
kenyataan berapi yang paling hebat....tapi tu semua bukan penanda aras kematangan....nak tahu tunggu cikgu berceloteh...hehehehe

enyheartsdiamond said...

af makin hambar..