Saturday, February 6, 2010

AKU BUKAN WANITA MATERIALISIK

Aku admit. Aku bukan wanita materialistik. Aku baru sedar.

" Kak, nok dop gelang tangan ni? Lawo ni.. Napok masok je mah bile duk tangang kak.."

"Eh, dakpe r mok.. Nok gi mane paka gelang mah gini.. cukup r gelang ni se je.."

"La.. Bukang suruh paka kat umoh.. Paka bile nok gi keje la..Patu bley paka gi kenduri"

"Dakpe r mok.. Dak yoh la.. Dok reti nok paka gelang mah besor gini.."

"Dakpe r liza.. Anok aku ni memang susoh sikit kalo suruh paka mah ni.. Kalu cakap pasal mah, die wat dunno je.."

Aku tak materialistik kan? Kenapa aku tak berperasaan nak pakai emas macam mami jarum tuh. Cukup la yang sederhana saja. Itulah aku. :)


kosa kata: *mah= emas

27 comments:

Uruchimaru @ kf said...

adeh cma pnat gwe bce n3 ko ni sek bek gwe fhm..!

sederhana itu amalan mulia tak gitu cma!

Nazatul shima said...

kf:: hehe..penat ke?ade mcmlari marathon tak?;p
yup..bersederhana itu mulia..:)

.cikfasya.(◕‿◕✿) said...

seb bek pahang..haha..nk tera cakak ganung lak kek...tapi dok jadi pong..haha..=p

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

nak kene puji ko ke sebab entri nie???
ok la..
puji la..
kwn²...
hehehehe...
ko memang tak materialistik...
hehehehe...

mesarra said...

huhu
xbesh kan pakai emas
cam org tua je op

whiteapple said...

bkn sbb x materialistik..tp ko dress up up to date pnya kn..mne ada teenagers kuar pkai emas byk2..kn3??hehe..

f i d o z |graphs| said...

hidup dan berpersonaliti sederhana sentiasa dipandang tinggi di sisi-Nya.
kita tak perlu berlebih-lebihan sebab ianya takkan kekal.

i adore u shima~
kalaulah semua perempuan boleh berfikir seperti awak,
shopping complex takkan huru-hara.
^_^

misz benida said...

ek ele..
aku tau dlm hati ko tu mmbara2 nk pka gele mah kan?????ko tu abg paiz wi??

misz benida said...

ek ele..
aku tau dlm hati ko tu mmbara2 nk pka gele mah kan?????ko tu abg paiz wi??

zac zirwan said...

mek klate rupenye..awat hang takmau jadi mami jarum?hehee

enyheartsdiamond said...

x suka lah mas :)

deusXmachina® said...

materialistik wannabe
erk888

fiD said...

ramai lelaki mncri wnta spt anda.. =P

Nazatul shima said...

fasya:: hehe.nasib baik pahang.kalo kedah camane?;p meh kite cakak ganu.:)

Nazatul shima said...

meniti senja:: ko kena puji iklas la.jgan r saje saje je puji aku.hihi..

Nazatul shima said...

meniti senja:: ko kena puji iklas la.jgan r saje saje je puji aku.hihi..

Nazatul shima said...

mesarra::hehee..tula..cm org tua.satu lgi takut kena ragut.ngeh3..:D

Nazatul shima said...

cida:: wahwah.tu salah satu wey.ko mmg hebat la cda.haha.tpi,sbetolnye,aku mmg tak ske wey.hehe..

Nazatul shima said...

fidoz:: eh,kalo shopping complex pasti huru hara.kedai emas je yg tak huru hara.hehehe..:D

Nazatul shima said...

benida::aku mane ade suke paka mah..aku suke paka hop plastik jah.haha..dop la.hop mok aku nok beli..

Nazatul shima said...

zac:: aku bkn klate la.tganu.hehe..bf aku baru klate..:D
xmo la jadi mami jarum.bahaya.nnti tgn aku kena potong.:D

Nazatul shima said...

eny:: same same! :)

Nazatul shima said...

deus:: datin wannabe again again!:D

Nazatul shima said...

fid:: ramai ke?pasal ley jimat duit derang.haha.takpe,cik faiz beruntung.hihi..

besi said...

shima... 2-3 kali baca baru la paham....hehheeh

Nazatul shima said...

besi:: ala..siannye..hihi..takpe,nti wat bhsa standard tganu plak.:)

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

knp???
dari penulisan aku ko leh tahu lak ikhlas ke tak???
hahahaha...